This page has moved to a new address.

I HATE FASHION

This is not another blog: I HATE FASHION

Wednesday, March 5, 2014

I HATE FASHION

Image and video hosting by TinyPic

Ik heb een hekel aan mode. Waarschijnlijk klinkt het vrij bizar om dit te horen uit de mond van iemand die meerdere malen per week foto's van haar outfit posts en die een berg kleding heeft waarmee een legertje motten levenslang gevoed zou kunnen worden, maar toch is het waar. Ik heb een hekel aan mode. Aan het slaafs volgen van trends, maar ook aan het altijd maar provocerend willen zijn om nieuwe trends te creëeren. Aan de hielenlikkerij in de hele modewereld om hogerop te komen en aan de manier waarop je er net zo hard weer uitgekickt kunt worden omdat de oh-ik-heb-hier-zoveel-verstand-van persoon boven je vindt dat je niet 'fashionable' genoeg bent. Aan de neppe glimlachjes en gebaartjes van de mode-goeroes en überhaupt aan het hele woord 'fashion'. Waar zijn we mee bezig?

Bloggers plaatsen foto's van "Outfits of the Day" waar ze er op z'n minst uitzien als een kruising tussen een pauw en kameleon, maar dat wordt allemaal geweldig gevonden want ja, "famous bloggerlife". Mode is niet het voortdurend proberen elkaar te overtreffen. Tenminste, zo zou het niet moeten zijn. Mode is het uitdragen van je persoonlijke stijl, een weerspiegeling van je persoonlijkheid. En dat je daarmee je grenzen verlegd, hartstikke mooi, maar dat moet niet het doel zijn.

En dan heb je nog de hele modewereld. Het gevoel dat ze de waarheid in handen hebben en verheven zijn boven het gewone volk, maar ook het voortdurend jaloers zijn op je 'soortgenoten' omdat er altijd wel is die nét wat meer opvalt of die het nét wat beter doet dan jij. Het is weer fashionweektijd en het lijkt werkelijk wel een vogelkooi. Zo opvallend mogelijk gekleed gaan want misschien komt er wel en of andere hotemetoot die je op de foto zet voor het buurtprulletje. Ja, dat hele gedoe vind ik walgelijk. 

Ik probeer niemand persoonlijk aan te vallen dus voel je vooral niet gekwetst, ik ben slechts een meisje met een mening. Bloggers zijn tenslotte niet in het leven geroepen om de modewereld naar de mond te praten.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat jullie hier nu van vinden, brand maar los! 

Liefs,
 Sara


Labels: ,

38 Comments:

At March 5, 2014 at 11:34 AM , Blogger Unknown said...

gelijk heb je! Ik kan er ook niet zo goed tegen als mensen alles 'volgens de nieuwste mode' dragen. Dan is het allemaal niet zo uniek meer. Gewoon lekker dragen wat je zelf mooi en leuk vind is veel leuker naar mijn mening :) Ook al krijg je dan soms blikken, dat maakt me echt niet uit haha! :)

 
At March 5, 2014 at 11:34 AM , Anonymous Anonymous said...

Hypocriet

 
At March 5, 2014 at 12:03 PM , Blogger Judith | Juudithhome said...

I agree! Dat is ook een van de redenen dat ik jouw eigen style mooi vind! XO

 
At March 5, 2014 at 1:05 PM , Anonymous Anonymous said...

Bloggers die eruit zien als een kruising tussen een pauw en een kameleon...
Oeh, ik voelde me een beetje aangesproken terwijl ik mijn eigen stijl gewoon leuk vind. Maar door al die perfect beschreven "oh-ik-heb-hier-zoveel-verstand-van persoontjes" die ik elke dag tegen kom kan ik nog wel eens onzeker rondlopen. Dat is eigenlijk nergens voor nodig want wat ik draag, draag ik voor mezelf, niet voor die mode-dictatoren.

Leuk stukje, ik ben verliefd op je schrijfstijl!

 
At March 5, 2014 at 1:10 PM , Blogger Sjo - Bordeaux Bravoure said...

Wow ik zat hier toevallig over na te denken toen ik je blog aanklikte!
Vind het inderdaad belangrijk dat mensen dicht bij hun zelf blijven qua stijl, zo irritant om mensen met elke trend mee te zien waaien. Je moet gewoon onthouden dat iemand wel mooie schoenen kan hebben maar als haar persoonlijkheid niks is zijn die schoenen alles wat ze heeft ipv een leuk leven..

Super leuke tattoo trouwens ik ben al een tijdje van plan een soortgelijke te nemen (niet exact hetzelfde maak je geen zorgen!)

XO

 
At March 5, 2014 at 2:23 PM , Blogger Demi said...

Je hebt helemaal gelijk! Ik vind ook dat mensen gewoon hun zelf moeten blijven en dragen wat ze zelf mooi vinden en niet omdat het nu toevallig een trend is. Natuurlijk kun je sommige trends mooi vinden en dan is het natuurlijk ook oké dat je met die trend mee doet, maar je moet niet alleen met de trends mee doen omdat het nou toevallig een trend is.
Ik hou trouwens echt van je schrijfstijl, het is zo leuk om te lezen! x

 
At March 5, 2014 at 3:05 PM , Blogger Bo said...

Ik vind dat je ook gelijk hebt, mensen moeten gewoon dragen wat ze leuk vinden, iedereen zijn mening toch ? ;)

 
At March 5, 2014 at 3:48 PM , Anonymous timon said...

Sara pouëter, ik ben het totally not met je eens, volgens mij probeer je jezelf nu op een wit paard te zetten, maar als Mario van Sonic het pak van Luigi ineens gaat usen dan heb je duidelijk nooit donkey kong gespeeld. Volledig gestoorde varkenjonges die gaan toch ook niet ineens peter weten (hahahahaha). Soms zijn er gewoon to many tools to do it cool. En dan kan je wel een vogelkooij op je arm tekenen, maar dat betekent niet dat fashionweektijd ineens ook een vogelkooij is. Modemensen zijn stuk voor stuk cheator completors. Vooral die Just bieber. Wat is dat voor een joch. Heeft iemand nog een koekje ofzo?

 
At March 5, 2014 at 3:54 PM , Blogger Unknown said...

Je bent echt één van de eerste bloggers waarvan ik dit lees en ik vind het geweldig. Je hebt helemaal gelijk! Het gaat gewoon om jou en wat jij mooi vindt en waar jij je goed in voelt.Liefs

 
At March 5, 2014 at 4:00 PM , Anonymous Cheryl said...

Beste timon, volgens mij sla je hier volledig de plank mis. Volgens mij heb jij zelf nog nooit donkey kong gespeeld, anders zou je wel weten dat apen helemaal niet van bananen houden. kijk, je kan natuurlijk geen apen met paarden vergelijken. Maar ik denk dat luigi hier gewoon ver van de buis valt en dat lijkt me nou niet helemaal de bedoeling. En daar bovenop is fashion nou eenmaal goed voor iemands swagreputatie. En als vogels uit de swag raken, kun je ze later altijd nog.veranderen in varkentjes. Ik zal het hierbij laten. Met vriendelijke groeten. Cheryl van de laan

 
At March 5, 2014 at 4:01 PM , Anonymous Nienke Versluijs said...

Waar haal je het lef vandaan! Ik ben al die verafgoding van de eerste de beste blogger die iets alternatiefs roept spuugzat! Het gaat er niet om wat hare majesteit Sara mooi vindt, of waar koninklijke hoogheid Sara zich goed in voelt. Nee Desi, kijk eens naar jezelf!

 
At March 5, 2014 at 4:08 PM , Anonymous Timon said...

Cheryl, ik heb het idee dat je een beetje van je pad afraakt. Of moet ik in dit geval laan zeggen (hahahaha). In donkey Kong slaan ze namelijk niet met planken. Ze gooien met tonnen. Nu we het toch hebben over planken, ook al zo'n kuuut hype. Mode is echt een joch. En over tonnen gooien gesproken, wat kost dat wel niet allemaal! Volgens mij komt daar een heleboel Science codes technolgy bij kijken. En als je bang bent je eigen mening te uiten ben je echt een volledige pussy. Als je een jongen was zou ik haast zeggen dat je een volledige vagina had. Maar ik vond het wel een goed spel, daarom geef ik het een 4. Alleen de grapfics vielen beetje tegen dus daarom geef ik het een 20 uit 8.

 
At March 5, 2014 at 4:55 PM , Blogger fleursophia said...

Ik vind persoonlijk dat iedereen lekker moet aantrekken en doen wat diegene zelf wilt. Willen er mensen het liefst uitzien zoals al die andere miljoenen mensen? Niks mis mee. Heeft iemand een eigen stijl? Leuk! Gewoon doen waar je je goed bij voelt en 'be yourself!'

 
At March 5, 2014 at 5:23 PM , Blogger Unknown said...

ik snap je wel, maar persoonlijk 'haat' ik mode nu ook weer niet. het is wel irritant op de manier dat sommige mensen doen alsof ze kledingstukken hebben uitgevonden, terwijl ze het misschien gewoon als eerste bij h&m hebben gekocht, snap je? :) xxxx

 
At March 5, 2014 at 5:55 PM , Blogger Cat said...

ik vind mode juist een heerlijk middel om te zien hoe iemand zich wilt uiten of hoe die persoon zich voelt. Ik heb wel eens last van wat 'pauwen' gedrag. Maar stiekem vind ik het heerlijk. Het geeft me gewoon een gevoel van zelfvertrouwen.

 
At March 5, 2014 at 6:01 PM , Anonymous Linda said...

Helemaal mee eens! Niet dat iedereen die de mode wel volgt ineens vreselijk is, maar ik snap wel wat je bedoelt ja. Vooral in de professionele modewereld, vre-se-lijk.
Ik vind je tatoeage trouwens echt heel erg mooi! <3

 
At March 5, 2014 at 6:47 PM , Blogger elkedagelbrich said...

Ik snap je helemaal haha, echt een leuk artikel!

Liefs, Elbrich

 
At March 5, 2014 at 7:57 PM , Blogger Isabella said...

Je hebt gelijk. Je ziet wel eens van die mensen die kleding alleen maar aan doen omdat ze een trend willen volgen, terwijl ze het zelf niet mooi vinden en zich er niet prettig in voelen. Als je draagt wat je leuk vindt, is dat super. Toch? X

 
At March 5, 2014 at 8:34 PM , Anonymous Daphne said...

Ik vind persoonlijk dat je gelijk hebt. Ik draag alleen ´mode´ als ik het ook echt leuk vind. Dus zijn de rokjes in de mode, die ik ook fantastisch vind, ik ben in de winkels te vinden. Zijn er van die vreselijke geruite printjes in de mode (sorry als iemand er helemaal fan van is, maar ik vind het echt vreselijk), ja doei, amenooitniet. Als iemand het wel volgt, prima, ik heb er niets op tegen, maar iemand met een eigen stijl, die dingen alleen draagt omdat zij ze persoonlijk ook echt leuk vind, veel beter!

 
At March 5, 2014 at 9:47 PM , Blogger Rosanne said...

Ik geef je groot gelijk! lk draag wat ik leuk vind en wat ik lekker vind zitten.
Dat is hoe ik ben :)
liefs x

 
At March 6, 2014 at 3:53 AM , Blogger HJ said...

Ik ben het helemaal met je eens. Ik volg dan ook eigenlijk geen modebloggers, behalve jou, omdat die over-the-top fashiontrends helemaal niets voor mij zijn. Sommige dingen vind ik best leuk, maar ik heb ondertussen mijn eigen kledingstijl gevonden en die vind ik prima.

 
At March 6, 2014 at 8:15 AM , Anonymous Dina said...

Ja, liefde voor dit stukje! Ik denk dat ik de minst modieuze persoon op de hele wereld ben trouwens (en dat kan me niks schelen, want ik draag wat ik leuk vind). :)

 
At March 6, 2014 at 8:44 PM , Blogger Anouk said...

tehe dit stukje is alleen al leuk om alle reacties erop ook te kunnen lezen. However, ik denk dat je gelijk hebt (maar er staan ook niet zo veel fashionblogs in mijn lijst) maar ik heb er verder vrij weinig verstand van. :-) Ik bedoel, ik koop gewoon de dingen die ik leuk vind en als dat dan toevallig de mode is, so be it, ik vind het ook leuk - waar moet ik anders de kleding vandaan halen haha.

 
At March 6, 2014 at 8:45 PM , Blogger MIXT fashion and lifestyle said...

Dat een modetrend een inspiratiebron is voor de meeste bloggers, is logisch. Je wordt er overal mee geconfronteerd. Ik denk dat veel bloggers dan ook niet zozeer mee doen om de trend te volgen, maar puur omdat het modebeeld bewust of onbewust je smaak beïnvloedt. Wel vind ik dat je bij jezelf moet blijven en er persoonlijkheid mee moet kunnen uitdragen. Zolang je dat niet kan zal het andere mensen ook niet aanspreken, dan maakt het niet uit of ze naar jou kijken of een andere blogger die de trend draagt.

 
At March 6, 2014 at 8:50 PM , Blogger fashionisaparty.com said...

ik ben het niet met je eens, maar ik vind het wel goed dat je een discussie op gang bent. het is altijd goed om mensen aan het denken te zetten (op een respectvolle manier althans) :-)

 
At March 6, 2014 at 8:52 PM , Blogger fashionisaparty.com said...

wat ik trouwens eigenlijk bedoel met 'ik ben het niet met je eens' is dat ik mode anders zie dan hoe jij het omschrijft en dat ik geen oordeel wil hebben bij het gedrag van anderen. natuurlijk ben ik het wel eens met 'mode is niet voortdurend proberen elkaar proberen te overtreffen' etc.

 
At March 6, 2014 at 11:05 PM , Blogger Unknown said...

Heel erg mooi gezegd, ik ben het echt helemaal met je eens. Heel inspirerend stukje!

 
At March 7, 2014 at 5:37 PM , Anonymous Anonymous said...

Terwijl ik dit las, dacht ik gelijk aan een meisje dat ik ken. Ze draagt kleren die ze leuk vindt staan bij anderen. Het probleem is nu dat het haar absoluut niet staat.. Helaas wordt er tegenwoordig zó erg naar elkaar gekeken, het lijkt wel alsof je moet worden 'goedgekeurd' door anderen. Ik draag gewoon lekker wat ik leuk vind, het maakt mij ook helemaal niet uit wat mensen in mijn klas van mij vinden. Heel leuk artikel trouwens! :) Xx

 
At March 7, 2014 at 7:57 PM , Blogger Sharon said...

zooo herkenbaar! Op de modeacademie liepen alleen maar van dat soort types rond, ben er met gierende banden weg gegaan!

 
At March 7, 2014 at 8:20 PM , Anonymous Saint Sartorial said...

Helemaal eens! Ik probeer zelf op mijn blog meer aandacht te geven aan 'slow fashion'. Kleding die lang meegaat, niet 'in' is of snel 'uit' de mode raakt en op het veelvuldig blijven dragen van de items die je hebt en die bij je passen. Veel beter voor de wereld én een stuk leuker!

www.saintsartorial.com

 
At March 8, 2014 at 10:04 AM , Blogger Simone said...

Ik ben het wel met je eens! Soms zie ik echt spuuglelijke dingen, zoals het nieuwe Moschino shirt (lijkt op het Mcdonalds logo, zelfde kleuren ook), en die wordt dan helemaal geweldig gevonden. Ik snap het niet.

 
At March 9, 2014 at 7:30 PM , Blogger Kaylee said...

laat je inspireren en ga niet kopiëren -amen

 
At March 10, 2014 at 9:41 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

Je hebt helemaal gelijk! Vooral op die fashionweek foto's zie je van die rare vogels voorbij komen met een mickeymouse petje op.. hallooo dat trek je toch niet aan tijdens een dagje shoppen ofzo ;) Je moet aantrekken wat je zelf mooi vind, simpel kan ook mooi zijn. Meestal vind ik dat zelfs mooier dan een outfit met alles erop en eraan!
Haha leuke foto is het ook.

 
At March 10, 2014 at 9:44 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

En ohja, ik vind mode wel leuk :) Maar dan ook echt mooie mode, of tenminste wat ikzelf mooi vind. Als ik een trend leuk vind en het graag draag, dan doe ik dat. Maar dan ook alleen omdat ik het echt mooi vind, en niet omdat het een of andere trend is :)

 
At March 10, 2014 at 9:48 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

Hahah oh my.. dit slaat nergens op ;) Beetje kinderachtig..

 
At March 10, 2014 at 10:49 PM , Blogger Sara said...

Lang leve mijn klasgenoten...

 
At March 12, 2014 at 10:26 PM , Anonymous jamie said...

Amen! Ik vind dat iedereen gewoon zichzelf moet blijven en de kledingstijl draagt waar hij of zij van houdt. Als ik iets niet mooi vind draag ik het niet ook niet als het een hype is. Ik heb namelijk ook een enorm veel hekel aan dat neppe 'kijk mij' gedoe!

Liefs,
Jamie

 
At March 18, 2014 at 8:37 PM , Anonymous Anonymous said...

Dit. Dit Dit. Oh en ik vind je foto leuk, haha!

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home