This page has moved to a new address.

MISSION IMPOSSIBLE: RIJBEWIJS

This is not another blog: MISSION IMPOSSIBLE: RIJBEWIJS

Friday, July 11, 2014

MISSION IMPOSSIBLE: RIJBEWIJS


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 

Mission Impossible: mijn rijbewijs halen. Om te beginnen had ik mijn theorie-examen zo gepland dat er wel één hele dag tussen het examen en de terugkeer uit Berlijn zat, en die dag was ik te moe om te leren. We kunnen met een gerust hart zeggen dat het daar al mis ging. Volledig onvoorbereid ging ik naar bed, waardoor ik de toorn van de verkeersgoden over me af riep en ik de volgende ochtend een beetje moeite had met het onderscheiden van de 'snooze' en de 'off' knop van mijn wekker, waardoor ik wakker werd op het tijdstip dat mijn trein vertrok. Volledig in paniek trok ik het eerste aan wat ik tegen kwam en rende met ongekamde haren de deur uit, om eenmaal op het station tot de conclusie te komen dat ik mijn OV was vergeten. Vooruit, dan maar een los kaartje kopen zolang het nog kan, tenminste, als die kaartjesautomaat niet steeds MIJN PINPAS ZOU WEIGEREN. Ok. Help. Rustig ademhalen. Ruuuuuustig ademhalen. Saldo checken (lang leve de rabobankieren-app). Jup, genoeg geld om naar Verwegnistan te reizen, dus dat retourtje Utrecht zou ook wel moeten lukken.

Inmiddels stond de trein al te wachten, dus de keuze was zwartrijden (op een traject waar ALTIJD wordt gecontroleerd) of een smeekbede doen bij de conducteur. In paniek ben ik naar de conducteur gestormd en heb in chaos het hele verhaal verteld, inclusief alle pasjes erbij halen die ik wél meehad en het laten zien van mijn banksaldo via de app. Mijn paniekverhaal en verfromfraaide wisten de conducteur te overtuigen, waardoor ik uiteindelijk in de trein terecht kwam en zelfs geen boete hoefde te betalen. 

Volgende uitdaging was de bus, want nadat ik wederom lichtelijk in paniek mijn verhaal had gedaan bij de buschauffeur, stuurde hij me weg met een simpel: "sorry, ik mag je helaas niet toelaten van hun" *vaag gebaar in de richtig van het chauffeurskantoor*. Op naar 'hun' dan maar, waar ze gelukkig wat meelevender waren en regelden met een andere buschauffeur dat ik toch mee mocht reizen. Toen ze me ook nog eens recht voor de deur afzette ("ach meid, die bus is toch leeg") kon ik haar wel om de nek vliegen van blijdschap. 

Lieve NS/buschauffeurs, ik zal nooit meer over jullie klagen, u r tha best. <3

Ohja, ik ben gezakt.

Liefs,
 Sara

P.S. Excuses voor de compleet random collage boven dit artikel, posts zonder plaatjes zijn nu eenmaal een beetje saai. Ik zit in Utrecht zonder camera of laptop maar hoera, online winkelen kan ook via je mobiel! 

Labels: , , ,

23 Comments:

At July 11, 2014 at 11:01 AM , Blogger Naomi said...

Aaawh, wat jammer! Maar ik weet dat je het kan, volgende keer beter ;). Ook dit keer is het best wel geniaal geschreven.

Liefs,

 
At July 11, 2014 at 12:15 PM , Blogger Desiree Wanders said...

Haha, je schrijft erg leuk! Maar wat balen dat het niet gelukt is..volgende keer moet het goed komen! :)

 
At July 11, 2014 at 1:59 PM , Blogger isabel said...

Echt super grappig geschreven. Echt wel stom dat je gezakt bent. Ik ben ondertussen geslaagd op m'n theorie, maar ik haat het om met de auto te rijden. Véél te stresserend als je het mij vraagt. :p

 
At July 11, 2014 at 3:46 PM , Blogger Kirsten Thyra said...

haha zo leuk geschreven! wel jammer dat je gezakt bent :(
ps. love je blog
xxx

 
At July 11, 2014 at 3:46 PM , Blogger Demi said...

Aaah vervelend dat je bent gezakt! Maar wel fijn dat de conducteur en de busschauffeur je nog gratis mee liet reizen :) Volgende keer beter! xx

 
At July 11, 2014 at 7:50 PM , Blogger Sophie said...

Haha, wat een verhaal! Om totaal in het kader van je autorijbewijsgedoetheorieding te blijven, wauw, wat een leuk topje, die nummer vier! Liefde en zo. Succes met je theorie-examen no. 2, zal wel goedkomen - hoop ik. 't Kost zoveel geld, dat met die auto, om te janken, haha, dus, hm, tja, succes met het behalen van je theorie dan maar (nog 'n keer) en dan maar ook gelijk die van je praktijk-examen. Omdat dat nog ingewikkelder is? 't Leven is hard, haha.

 
At July 11, 2014 at 10:02 PM , Blogger Unknown said...

Hahaha hilarisch geschreven! nu verwachtte ik toch echt wel dat je ging zeggen 'al bij al was dit niet voor niets...' maar nee, toch een iets anders einde haha. Wel super spijtig natuurlijk! Veel succes met de volgende (hopelijk iets beter uitgestippelde/voorbereide) keer :D Al levert het wel weer leuke verhalen op, dus is het ook niet zo'n ramp als je opnieuw zakt. ;)

 
At July 12, 2014 at 12:35 PM , Blogger By-Evelien said...

wat een geweldig verhaal! Wat lief dat je gewoon mocht reizen, en je schrijf echt zoooo leuk! Wel erg balen dat je gezakt ben, maar volgende keer beter! :)

Liefs Evelien

 
At July 12, 2014 at 9:20 PM , Blogger Deborah said...

Jammer dat je gezakt bent. Maar je hebt dit weer echt leuk geschreven weer, haha :)

 
At July 13, 2014 at 11:32 AM , Anonymous Anonymous said...

Goed geschreven jammer dat je gezakt ben! Volgende keer beter!

 
At July 13, 2014 at 12:14 PM , Blogger Unknown said...

Het komt echt wel goed met jou :) Volgende keer beter!

 
At July 13, 2014 at 12:58 PM , Blogger Anne said...

Aah wat jammer! Het komt vast wel goed, de volgende keer ga je het vast halen! xx

 
At July 13, 2014 at 2:39 PM , Blogger Eve Dijkema said...

Jeetje al dat gedoe voor niets! Volgende keer beter! Je schrijft echt heel erg leuk Saar x

 
At July 13, 2014 at 3:12 PM , Blogger Sara said...

Die kosten zijn inderdaad om te janken! Gelukkig betalen mijn ouders mijn rijbewijs anders had ik tot het bejaardentehuis op water en brood moeten leven, maar alsnog is het een beetje minder fijn. Is praktijk-examen nog erger? Help!

 
At July 13, 2014 at 3:12 PM , Blogger Sara said...

Helaas geen happy end inderdaad, dat zou mijn dag nog een beetje goedgemaakt hebben. :'(

 
At July 13, 2014 at 3:13 PM , Blogger Sara said...

Ah, je hebt deel één dan in ieder geval al binnen! :)

 
At July 13, 2014 at 3:17 PM , Blogger Valerie said...

Oh wat een pech! Maar de volgende keer ga je het gewoon halen :-)

 
At July 13, 2014 at 5:54 PM , Blogger Hafsah. said...

Komt goed! Volgende keer lukt het zeker! Btw je schrijft erg leuk! xx

 
At July 13, 2014 at 8:02 PM , Blogger Unknown said...

Wat een heerlijk verhaal weer.. Wat je allemaal weer meemaakt!

 
At July 14, 2014 at 10:50 AM , Blogger Merdjelin said...

Aahw wat balen zeg! Maar ik weet zeker dat het je de volgende keer gewoon lukt! x

 
At July 14, 2014 at 10:54 AM , Blogger Natiza said...

Wat jammer zeg! De volgende keer gaat het zeker lukken weet ik zeker ik heb vertrouwen in je ;) x

 
At July 14, 2014 at 6:29 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

aah neee wat een drama! Jammer dat je gezakt bent na al de moeite die je ervoor gedaan hebt :( Succes met het leren, volgende keer ga je het gewoon halen!! En goed voorbereid haha ;)

 
At July 18, 2014 at 3:49 PM , Anonymous Anonymous said...

Wat een heerlijke schrijfstijl..

Maar wat jammer dat je na alle stress ook nog eens gezakt bent..

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home