This page has moved to a new address.

FIRST DAY

This is not another blog: FIRST DAY

Tuesday, July 30, 2013

FIRST DAY


Daar zitten we dan, onder de luifel van ons tentencomplex. Ja complex, want ik zou geen andere naam weten te bedenken voor ons 12 meter lange bouwsel dat bestaat uit een tent + luifel + tarp. De campingbaas keek ons met grote ogen vol paniek en afkeuring aan toen we in de stromende regen het gevaarte op begonnen te zetten. En geef hem eens ongelijk. We hebben zijn keurig symmetrische (tot aan het autistische toe geordende) campingveldje veranderd in iets wat nog een het meest op een vluchtelingenkamp lijkt. Arme man, gelukkig voor hem zijn we over een week weer vertrokken. 

Het belangrijkste van de dag is in ieder geval achter de rug: de jacht op voedsel. Vol goede moed trok ik tijdens een niet-regen-momentje te voet naar de dichtstbijzijnde winkel. Een kruising tussen een supermarktje x halalwinkel x hangplaats van de Russische maffia x bakkerij. Nadat ik iets had uitgezocht wat níét leek op de in Engeland o zo populaire hersentjes of niertjes ontstond het volgende probleem: betalen. Blijkbaar had ik nog de oude pond-briefjes (huh?) en die waren niet meer geldig. Maar gelukkig, nadat de twee Russisch sprekende winkelbedienden een wedje hadden gelegd over mijn leeftijd en met wat gepuzzel kon ik toch met eten terug naar de camping. Rare jongens, die Engelsen. 

Morgen gaan we voor de eerste dag Londen verkennen, hebben jullie nog tips? 

Liefs,
 Sara

Labels: , ,

1 Comments:

At July 31, 2013 at 9:18 PM , Blogger Emily said...

You have a very nice blog! I am really new to the blogging thing, I have a diy blog and a exchange student blog. I will actually be a exchange student in The Netherlands, starting from next month! I really want to get better at blogging and especially look more into bloggers in The Netherlands.. I followed your blog! :)

www.emilyovertheseas.blogspot.com

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home