This page has moved to a new address.

HOME

This is not another blog: HOME

Friday, July 25, 2014

HOME

Image and video hosting by TinyPic

Wanneer voel je je ergens thuis? In het huis waar jouw meubels staan en waar jouw familie woont? Of in het huis van vrienden waar je zo vaak komt dat je precies weet waar het eten te vinden is? Ondanks dat ik meerdere keren verhuisd ben en over het algemeen een vrij goede neus heb voor andermans voedselvoorraden kan ik er niet precies de vinger opleggen. Want mijn kamer in Utrecht was nog een kamer in Utrecht en thuis was nog in mijn minst favoriete plattelandsdorpje ooit. Totdat ik me, langs de gracht rijdend op de lelijkste roze omafiets die je ooit gezien hebt, realiseerde dat ik thuis was. Utrecht was thuis. Die tien vierkante meter met vreemde nieuwe meubels, de keuken met de kastjes waar je spontaan aan vastplakt, het bed dat kraakt alsof ik minstens 200 kilo weeg, het is mijn tien vierkante meter, zijn mijn plakkende keukenkastjes en mijn vertrouwd krakende bed. En ik zou ze niet willen missen. 

Nu lig ik op bed, filosoferend en emotionele momenten belevend met Hotel Califonia aan op vol volume. Beste. Gitaarsolo. Ever. Sorry onderburen, het leven op kamers is fucking geweldig. 

Liefs,
 Sara

Labels: ,

14 Comments:

At July 26, 2014 at 9:01 AM , Blogger Unknown said...

Leuke foto! (Ben je nu in je deken gewikkeld op de vensterbank gaan zitten of hoe moet ik dat zien haha? :D) Voor mij is thuis nog altijd gewoon familie-thuis (ik woon hier ook), maar ik kan me voorstellen dat ik dat nog altijd zou denken eigenlijk, moest ik op kot (kamers) gaan... Gewoon omdat mijn kamer er nog zal zijn enzo.. Oké dat weet ik nog niet zo goed natuurlijk.

 
At July 26, 2014 at 9:40 AM , Blogger Sara said...

Ja haha, mijn pyjama was niet zo fotoproof dus ik had er maar even een sprei overheen gewikkeld. Ik snap inderdaad dat thuis nog gewoon bij je ouders is, het is ook fijn om dan vertrouwde dingen om je heen te hebben, en als je kamer daar nog is etc. Mijn broertje krijgt mijn kamer bij m'n ouders en ik word dan gedumpt in een ander kamertje haha, dus dan voelt dat kamertje helemaal niet vertrouwd omdat het niet echt 'van mij' is.

 
At July 26, 2014 at 9:53 AM , Blogger Naomi said...

Hele mooie foto! Ik snap het wel, ik heb talloze adresjes van vrienden waar ik lekker kan eten en gewoon vaak ben, maar thuis is op dit moment toch mijn kamertje of Amsterdam. Verder lijkt het me zo fijn om op kamers te wonen, gewoon iets wat helemaal van jezelf is.

Liefs,

 
At July 26, 2014 at 12:47 PM , Blogger Carola said...

Je hebt het weer leuk geschreven!!
En je foto ziet er mooi uit! Ik heb die sprei ook, in het roze en blauw. (:

 
At July 26, 2014 at 2:53 PM , Anonymous Anonymous said...

Ik snap je gevoel volledig en herken vooral het gedeelte over de plakkende keukenkastjes en het krakende bed... Haha, oh what a life, op kamers. Ik wil voorlopig absoluut nog niet weg uit Utrecht, ik hou echt van me stadsie. ;)

 
At July 27, 2014 at 12:01 PM , Anonymous Anonymous said...

Haha, leuk geschreven en Utrecht is écht heerlijk, net als op kamers wonen inderdaad! Aan het begin best pittig en vooral wennen, maar als je eenmaal gewend bent is het sowieso geweldig! Je hebt er een toffe foto bij gemaakt, meteen zo'n echt 'thuis'-gevoel, haha. :)

 
At July 27, 2014 at 8:37 PM , Blogger Lauresque said...

Woah Sara, die foto is echt prachtig! Oh en ik bewonder je schrijfstijl zo erg, het is zo heerlijk om te lezen altijd.
Ik voel me overigens wel vrij snel ergens thuis. Ik kan me makkelijk settelen en ik wen snel aan een nieuwe omgeving. Toch verlang ik heel erg naar een eigen kamertje waar ik mijn eigen spulletjes kwijt kan en ik mijn eigen plekje heb. Een echt eigen thuis. Dat lijkt me heerlijk. Leuk om te horen dat jij dat nu een beetje hebt (: X

 
At July 27, 2014 at 11:54 PM , Blogger Sara said...

In het begin voelde ik me inderdaad nog een beetje verdwaald in de 'grote' stad, maar dat wordt al steeds minder. Het licht was zó fijn toen ik wakker werd dan ik gewoon een foto MOEST maken haha. :)

 
At July 27, 2014 at 11:54 PM , Blogger Sara said...

Haha thanks, dat is lief om te horen! <3

 
At July 27, 2014 at 11:55 PM , Blogger Sara said...

Lang leve de IKEA haha. :)))

 
At July 28, 2014 at 12:25 PM , Blogger Unknown said...

Wat een prachtige foto, alweer! Het leven op kamers lijkt me net zo chill, doen wat je wilt, lovee. :) Kan niet wachten tot dat ik ook mijn eigen place heb. xx

 
At July 28, 2014 at 12:52 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

leeuk dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel succes en plezier op je nieuwe plekje. Mooie foto ook!

 
At July 28, 2014 at 6:06 PM , Blogger Carola said...

Haha inderdaad! (:

 
At July 28, 2014 at 8:28 PM , Blogger globelovex said...

prachtige foto zeg! Lijkt me heerlijk zo een eigen plekje te hebben! doen wat je wilt doen :D

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home