This page has moved to a new address.

CAMPING LIFE

This is not another blog: CAMPING LIFE

Thursday, August 1, 2013

CAMPING LIFE


Camping life, je weet wel, die gebroken nachten in een bloedhete tent, gedoe met een gasbrandertje om fatsoenlijk thee te kunnen zetten en het allerergste: afwassen... Okee, tegen zulke ijzersterke argumenten kan ik niet op maar ergens, diep van binnen, vind ik kamperen toch best tof.

+ Geef toe, ergens heeft het wel charme. Dat 'Into the Wild' idee waarbij je de wildernis intrekt. En ook al was ik niet van plan mijn geld te verbranden en me ergens op te sluiten met de boeken van Rousseau, een beetje rust op z'n tijd kan ook geen kwaad toch?

+ Ontdek je primitieve ik! Het idee dat je 's nachts 'het fort' aka de tent moet bewaken tegen rondsluipende vossen en eekhoorns is natuurlijk allemaal hartstikke spannônd. En aangezien ze het blijkbaar gemunt hebben op schoenen stelden enkele geliefde familieleden voor om: "die oerlelijke airmax van Sara dan maar als lokaas te gebruiken." Bedankt jongens, bedankt...

+ Er was verdorie gewoon een hittegolf in Engeland gisteren! Geen gedoe met paraplu's, regenpakken en laarzen, wat een feest. Maar geen nood, vandaag is de vertrouwde Engelse drizzle weer terug. 

+ Je ontmoet toffe leeftijdsgenoten uit andere landen waarmee je het lokale nachtleven kunt gaan verkennen. Althans, dat is de bedoeling. Als je net als ik op een camping met een gemiddelde leeftijd van 65+ zit is het ietsje minder spectaculair.

Maarrrr, de minpunten aan kamperen zijn uiteraard niet de onderschatten, dus daarom die ook nog even op een rijtje.

- De ettertjes van de buren besluiten om half 7 's ochtends eens lekker lawaai te gaan maken in de speeltuin en de hele camping wakker te maken met hun oerkreten.

Je bent je kussen vergeten én je luchtbed is lek waardoor je gedwongen bent op de grond te gaan liggen met een opgerolde handdoek onder je hoofd.

- 's Nachts een kudde oorwurmen en ander ongedierte in je slaapzak vinden is ook minder fijn.

Je bejaarde, behaarde en shirtloze buurman werpt steeds schaarse blikken als je rustig in je bikini voor je tentje zit te lezen. (Ik mis spontaan mijn achtertuin met schutting)

Maar toch, geef toe jongens, stiekem is kamperen best leuk.

Liefs,
 Sara








Labels: , , ,

10 Comments:

At August 2, 2013 at 6:30 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

Oh heerlijk! Ja, kamperen heeft zijn nadelen, maar het heeft toch wel echt iets. Het liefst op een plekje waar niemand zomaar komt, midden in de natuur :)

 
At August 3, 2013 at 9:58 PM , Anonymous Polish or Urban said...

Ik vind dat je stijl van schrijven echt onwijs leuk is, zo in het Nederlands komt dat nog leuker uit dan in het Engels! Chapeau :)

 
At August 4, 2013 at 9:07 PM , Blogger odette said...

Leuke post! Bedankt voor je reacties, ik volg je terug :)! X

 
At August 4, 2013 at 9:47 PM , Blogger Laura - What about her said...

Haha, ik vind het echt geweldig, dat kamperen. Leuke post!

 
At August 5, 2013 at 9:46 PM , Anonymous Lievehelpwatmoetikaan said...

Leuk geschreven! Ik heb een hekel aan kamperen, maar toch heeft het ook wel iets, ja. Leuk met vrienden 's avonds om het kampvuur..

 
At August 6, 2013 at 12:58 AM , Anonymous Anonymous said...

wauw , wat kan jij fantastisch leuk schrijven zeg !

 
At August 6, 2013 at 12:34 PM , Blogger The Fashion Writress said...

Haha! Heb echt gelachen door je stukje! JA kamperen is superleuk, ondanks de minpuntjes kan ik niet wachten weer te gaan :)

xo!
www.thefashionwritress.com

 
At August 7, 2013 at 5:29 PM , Blogger Tessa: said...

Haha nou ik zie altijd meer minpuntjes dan pluspuntjes, maar het is stiekem best leuk inderdaad ;)

 
At August 15, 2013 at 10:31 PM , Blogger Sharon (Style-Chameleon) said...

Ieeehh! Beestjes!

Alleen die reden al is al erg genoeg om niet te kamperen voor mij :p



www.style-chameleon.com

WIN 100 EUROS TO SPEND ON SHOES!!!

 
At August 20, 2013 at 12:55 PM , Anonymous Nina said...

Doet me denken aan vroeger!

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home