This page has moved to a new address.

BROKEN BELLS @ MELKWEG AMSTERDAM

This is not another blog: BROKEN BELLS @ MELKWEG AMSTERDAM

Thursday, April 3, 2014

BROKEN BELLS @ MELKWEG AMSTERDAM

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Er zijn bands die een geweldig studioalbum maken en een live-optreden geven dat meer theater is dan muziek, maar er zijn ook bands die een geweldig studioalbum maken en dat live weten te evenaren. En dat laatste was gelukkig het geval met het optreden van Broken Bells in de Melkweg. Afgelopen zomer struinden Suus en ik door Parijs, voortdurend de deuntjes van Broken Bells neuriënd omdat we ze simpelweg niet uit ons hoofd konden krijgen, en toen we zagen dat ze dit jaar in Nederland waren was de beslissing niet moeilijk, op naar de Melkweg!

Broken Bells is een samenwerkingsverband tussen producer Brian Burton (beter bekend als Danger Mouse, misschien kennen jullie 'm wel van "Crazy") en James Mercer, de zanger van indierockband The Shins. Op het eerste gezicht misschien een beetje vreemde combinatie, maar het leverde wél catchy nummertjes op! Van de nummers van Broken Bells word altijd ik onwijs vrolijk en blij, en dat gevoel wisten ze ook live prima over te brengen.

In het voorprogramma stond Gardens & Villa, een band die mij met hun albums tot nu toe nooit zo had weten te boeien, maar die live toch tof was. Het was leuk om te zien hoe ze alles uit de kast trokken qua instrumenten, van elektrische gitaar tot tamboerijn en het was dan ook een meer dan prima voorprogramma! 

Daarna was het tijd voor de band waar we eigenlijk voor kwamen: Broken Bells! De toffe lichtshow met allerlei futuristische figuren viel onmiddelijk op. Omdat het optreden verder vrij rustig was en weinig showelementen bevatte kwam die lichtshow extra goed tot z'n recht en was het zeker een gave aanvulling. En natuurlijk de geweldige stem (plus awesome baard) van James Mercer waar ik nooit genoeg van kan krijgen! Overigens stonden ze niet met z'n tweeën op het podium maar werden ondersteund door een gitarist + drummer, en het was tof om te zien hoe Brian Burton soepeltjes switchte tussen gitaar en drums. 

De vrolijke nummers die live enorm goed klonken, de toffe show én de gezellige sfeer die er hing tijdens het concert hebben ervoor gezorgd dat dit één van mijn favoriete concerten was. :) En voor wie Broken Bells nog niet kent, ga eens héééééél snel luisteren. Het nieuwe album 'After the Disco' is zeker een aanrader! 

Liefs,
 Sara


Image and video hosting by TinyPic

Labels: , , , , , , ,

18 Comments:

At April 3, 2014 at 3:58 PM , Blogger amstervrouwtje said...

Super vette foto's!

 
At April 3, 2014 at 4:16 PM , Blogger Anouck said...

Wat gaaf dat je erheen bent geweest, Broken Bells is inderdaad heel leuk! Ik vind Vaporize heel leuk, daar wordt je heel vrolijk van :)

 
At April 3, 2014 at 5:22 PM , Blogger Janne said...

Ik kende het niet maar klinkt echt geweldig :)

 
At April 3, 2014 at 7:08 PM , Blogger The orbit of Britt said...

Super gaaaaf!

 
At April 3, 2014 at 7:50 PM , Blogger Sara said...

Jaaaa, dat is inderdaad ook één van mijn favoriete nummers! <3

 
At April 3, 2014 at 8:39 PM , Blogger EllenEva said...

Klinkt goooed zeg! En ik hou zo van concerten, deze klonk echt als een heel leuke! Ik ga ze zeker luisteren, ben benieuwd! Leuke foto's ook trouwens!

 
At April 3, 2014 at 9:29 PM , Blogger Anna said...

ziet er super gaaf uit!


xxx Anna
JOIN THE Yukojewelry GIVEAWAY!!
A Tale of Two Shoes

 
At April 3, 2014 at 10:43 PM , Blogger Amy said...

Dit moet ik maar snel gaan luisteren dan! Super foto's, leuuuk (:

 
At April 4, 2014 at 1:27 AM , Blogger HJ said...

Hele leuke foto's! Ik ga maar snel luisteren, want ik heb nog nooit van Broken Bells gehoord.

 
At April 4, 2014 at 8:15 PM , Blogger De Dotties said...

Klinkt erg goed! Ziet eruit alsof je een hele leuke avond had!

 
At April 5, 2014 at 10:43 AM , Blogger Make it mine said...

Jaaa, Broken Bells! Ik hoorde hun muziek laatst in Amsterdam, bij Concerto. Echt heel leuk dat je erbij was! ♥

Liefs,
Adriënne

 
At April 5, 2014 at 1:17 PM , Blogger Unknown said...

leuk dat je erheen bent geweest wat een prachtige foto's

 
At April 5, 2014 at 4:42 PM , Blogger Isabella said...

Klinkt ontzettend gaaf! Ik wil ook een keer naar een optreden in de Melkweg:) En leuke foto's!

x Isabella

 
At April 5, 2014 at 5:23 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

Super leuk! Jij bent geloof ik ook echt een muziekliefhebber :) Die laatste foto is super leuk haha

 
At April 5, 2014 at 6:33 PM , Blogger xxx said...

Wat leuk dat je naar een concert ging, ik ben toevallig vrijdag ook naar eentje geweest. Ik heb nog nooit van Broken Bells gehoord, dus ik denk dat ik ze zo maar even op ga zoeken :)

 
At April 5, 2014 at 7:29 PM , Blogger Keys of Anouk said...

Ik ga me even diep schamen, want ik heb nog nooit van ze gehoord. Maar ik ga 't héééééél snel luisteren, haha. Je laatste foto is heel leuk :) xo

 
At April 6, 2014 at 6:13 PM , Blogger Sara said...

Hmmm dat kun je wel zeggen haha. Jij ook wel geloof ik, of niet?

 
At April 6, 2014 at 6:13 PM , Blogger Sara said...

Wat tof! Naar welk concert ben je geweest?

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home