This page has moved to a new address.

DIY | STARBUCKS FRAPPUCCINO

This is not another blog: DIY | STARBUCKS FRAPPUCCINO

Sunday, September 8, 2013

DIY | STARBUCKS FRAPPUCCINO

Hoe intens fijn zou het zijn om een Starbucks naast je huis te hebben? Lijkt me ideaal. Helaas is het niet zo'n feest, de dichtstbijzijnde Starbucks is enkele reis al 25 minuten met de trein en het kost ook nog eens €10 voor een retourtje. Jammerrrrr.

Gelukkig bestaat er Google en blijkt het ook nog eens makkelijk te zijn om zélf frappuccino te maken. Dichterbij, bijna net zo lekker en mijn portemonnee vindt dit eigenlijk ook stiekem best wel handig.

STARBUCKS FRAPPUCCINO JAVA CHIP

WAT HEB JE NODIG?
  - Koude koffie (ongeveer een kopje, geen grote mok)
 - Pure chocolade
 - Chocoladesaus
 - Slagroom
 - IJsblokjes

 - Blender
 - Koffiezetapparaat
 - Glas





STAP I
Zet de koffie en laat het afkoelen. (Niet vergeten uit de vriezer te halen want dan heb je net als ik koffie-ijs.) Breek ongeveer 1/3 van de reep chocola in stukjes. Doe daarna de ijsblokjes in de blender en hak ze fijn.

STAP II
Voeg de stukjes chocolade en ongeveer 2 à 3 eetlepels chocoladesaus toe aan de ijsblokjes. Afhankelijk van hoe zoet je het wilt kun je natuurlijk altijd meer of minder toevoegen. Doe daarna de afgekoelde koffie erbij. (Het moet wel echt koud zijn anders wordt het een vies warm prutje.)

STAP III
Giet het ijsmengsel in een glas en voeg de slagroom toe. Nog een beetje chocoladesaus erover en TADAAAAA, klaar! Het smaakt niet helemaal precies als de Starbucks versie, maar het komt wel dicht in de buurt en is goedgekeurd door de keuringscommissie aka mijn cafeïneverslaafde broertje.

Gaan jullie het ook proberen? Laat me weten hoe jullie het vonden smaken!

Liefs,
 Sara

Labels: , , , , , ,

20 Comments:

At September 8, 2013 at 11:36 AM , Anonymous Anonymous said...

Ah dat ziet er goed uit - ik ga er ook maar een keertje een gokje aan wagen al ben ik totaal geen keuken/ik-zet-goede-koffie prinses :-)

 
At September 8, 2013 at 11:47 AM , Anonymous Joyce said...

oeh, dit lijkt me heel erg lekker!

 
At September 8, 2013 at 11:49 AM , Blogger Kelly said...

Oeh, ziet er heerlijk uit! Wat een leuke blog heb je ook, ik volg je. (:

 
At September 8, 2013 at 1:18 PM , Blogger Aurelie said...

Ziet er lekker uit! Dit wil ik ook wel eens proberen.

 
At September 8, 2013 at 1:34 PM , Anonymous josie said...

Oh, dat ziet er echt super lekker uit, alleen bij mij worden de ijsblokjes gelijk water :o

 
At September 8, 2013 at 2:00 PM , Anonymous Anonymous said...

Dit ziet er bijna nog lekkerder uit dan de echte frappuchino!

 
At September 8, 2013 at 2:14 PM , Blogger Michelle said...

Hmmm lekker! Ik moet echt héél snel een blender gaan kopen haha :D

 
At September 8, 2013 at 3:47 PM , Blogger Anne said...

Oeh ziet er lekker uit! :P X Anne

www.fashionanna.com

 
At September 8, 2013 at 3:47 PM , Anonymous Rianca said...

Wauw, helaas heb ik geen zin meer in ijskoffies, maar in warme chocolademelk met slagroom.

 
At September 8, 2013 at 4:57 PM , Blogger Rowan | R E D R E I D I N G H O O D said...

Oh dat ga ik ook eens proberen!

Love,

Rowan

Personal Style Blog www.redreidinghood.com

 
At September 8, 2013 at 6:22 PM , Blogger Joy | The life of Joy said...

Leuk zeg. Dit ga ik snel een keertje proberen :)

Xo

 
At September 8, 2013 at 9:14 PM , Blogger Cherelle de Graaf said...

Wauw, wat een lekker idee zeg.. X

 
At September 8, 2013 at 10:03 PM , Anonymous Jamie said...

Wat een super leuk recept.
Ik volg je via bloglovin'

Liefs,
Jamie

 
At September 9, 2013 at 9:11 AM , Blogger GeerteProcee said...

Wat een goed idee, ga ik zeker een keer proberen.

 
At September 9, 2013 at 1:13 PM , Anonymous Dina said...

Mmh lekker! :) Leuke blog heb je trouwens!

 
At September 9, 2013 at 8:51 PM , Blogger odette said...

Oh ik zoek dit al zo lang haha, ga het snel proberen! Echt leuke post. X

Ik geef een Vogue sweater weg! Wil je meedoen aan deze winactie?:)
http://hill-ie.blogspot.nl/2013/09/give-away-vogue-sweater.html

 
At September 9, 2013 at 9:15 PM , Blogger Jouvence said...

hmm, ziet er lekker uit.!

 
At September 10, 2013 at 9:49 AM , Blogger GLAMANDART said...

Ziet er uit om je lippen bij af te likken! Leuk!
Ga het zeker een keer proberen

★ X
http://GLAMANDART.blogspot.com

 
At September 10, 2013 at 10:47 AM , Blogger Accrochable said...

Oohh super lekker! Dat ga ik echt eens proberen thuis.
XO

 
At September 16, 2013 at 10:51 PM , Blogger Lisette Pool - 24/7 STYLISH said...

Aw dank je voor je lieve comment, dat vind ik echt leuk om te horen.
En dit ziet er srs zo goed uit! Ga t zo gelijk aan mn zusje laten zien haha!

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home