This page has moved to a new address.

PHOTOGRAPHY | BLACK AND WHITE

This is not another blog: PHOTOGRAPHY | BLACK AND WHITE

Saturday, May 24, 2014

PHOTOGRAPHY | BLACK AND WHITE

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
Canon EOS 500D + 18-55mm lens

Terwijl ik onderuitgezakt op de bank hang vraag ik me af wat ik de komende maanden moet gaan doen. Drie lange, lege maanden zomervakantie liggen voor me en hoewel ik al zoveel wilde plannen heb bedacht dat ik me tot aan mijn pensioen zou kunnen vermaken, resulteren mijn wilde plannen meestal in series kijken in bed. Ook niet verkeerd, maar toch niet iets waar ik mijn hele zomervakantie aan wil besteden. 

Korte-termijn-doel numero uno is in ieder geval al behaald: een poging doen tot het begrijpen van photoshop. Een aantal weken geleden ben ik gepromoveerd van 'familieleden stalken met een camera-fotograaf' naar 'facebook profielfoto's maken voor vrienden van mijn broertje-fotograaf', toch weer een treetje hoger op die carrièreladder. Voor de verandering besloot ik de foto's eens te openen met photoshop en te doen alsof ik wist waar je al die honderden opties voor kunt gebruiken, bovenstaande foto's zijn het resultaat (waar ik best tevreden mee ben, dat dan weer wel).

Overigens ga ik korte-termijn-doel numero duo vanavond ook realiseren: proberen mijn sociale leven te redden en quality time spenderen met vrienden. Deze vakantie gaat absoluut een straf worden...

Liefs,
 Sara


Labels: ,

30 Comments:

At May 24, 2014 at 7:33 PM , Anonymous Tessa said...

hahah familieleden stalken.. je schrijft echt heel erg leuk! En veel succes met foto's bewerken! Ik vind het zo leuk om daarmee bezig te zijn!

 
At May 24, 2014 at 7:46 PM , Blogger Kristel said...

Zijn inderdaad mooie foto's geworden! Ik ken je 'Ik heb 3 maanden vakantie en ik heb heel veel plannen, maar ik blijf op de bank hangen of in bed liggen' probleem, haha!
X

 
At May 24, 2014 at 7:47 PM , Anonymous angelaa said...

Mooie foto's man. Mijn plan voor deze driemaandenvakantie bestond ook uit Photoshop. Ik wou een cursus beeldbewerking gaan doen via Studieplan.nl, dan krijg je een jaar lang photoshop erbij. Uiteindelijk kwam ik aan een baantje voor overdag, dus bij mij gaat 't niet door. Misschien iets voor jou?

 
At May 24, 2014 at 7:49 PM , Blogger Sara said...

Dat klinkt super handig! Ik probeer nu mezelf een beetje te redden met tutorials op youtube maar dat werkt nu niet bepaald geweldig...

 
At May 24, 2014 at 7:52 PM , Blogger HJ said...

Haha ik heb ook het probleem dat ik niet weet wat ik met mijn vrije tijd aanmoet. Vooral omdat al mijn vrienden nog tot halverwege juli school hebben en dus amper kunnen afspreken. Toffe foto's trouwens, zijn sproeten matchen zo leuk met de muur.

 
At May 24, 2014 at 8:31 PM , Anonymous Anonymous said...

Mooie foto's!!

 
At May 24, 2014 at 11:07 PM , Blogger Made by Carlijn said...

Leuke foto's!

 
At May 25, 2014 at 8:48 AM , Blogger Sara said...

Wowowow oog voor detail, dat had ik nog niet eens gezien haha. Aaawh dat is wel balen, wanneer kom je weer terug uit Amerika?

 
At May 25, 2014 at 8:55 AM , Blogger Carola said...

Het zijn mooie foto's geworden!

 
At May 25, 2014 at 11:48 AM , Anonymous Tessa | Raspberry & Ripped Jeans said...

Mooie foto's! Het lijkt mij ook heel leuk om photoshop te leren snappen, goed idee om hier aan te werken!

 
At May 25, 2014 at 12:20 PM , Blogger Rachel Kromdijk said...

leuke en mooie foto's zeg! ik wil graag meer van mijn nieuwe camera snappen hahaha xx

 
At May 25, 2014 at 12:33 PM , Blogger RosinaDeborah said...

De foto's zijn goed gelukt! En ik blijf houden van je schrijfkunsten. haha. Liefs

 
At May 25, 2014 at 3:52 PM , Blogger Merdjelin said...

Gave foto's!! Goede manier ook om photoshop beter te leren kennen! Op lynda.com staan allemaal tutorials van Photoshop. Ik weet alleen nog of je die kunt bekijken.. wij hebben via school een account namelijk. Maar daar leer je onwijs veel van! x

 
At May 25, 2014 at 6:08 PM , Blogger Sara said...

Ik heb even een kijkje genomen en het ziet er onwijs handig uit! Bedankt voor de tip, ik ga het zeker gebruiken. :)

 
At May 25, 2014 at 7:40 PM , Blogger MIXT fashion and lifestyle said...

Ze zijn inderdaad goed gelukt!

 
At May 25, 2014 at 7:42 PM , Anonymous Chiara said...

Hahaha ik herken me veel te goed in jouw verhaal. Ik maak altijd driehonderdtriljard plannen en dan is het echt zo van ALS HET VAKANTIE IS GA IK HELEMAAL LOS EN ALLES DOEN en uiteindelijk ben ik me de helft van de tijd aan het vervelen en de andere helft lig ik op bank/bed drie seizoenen in 1 dag te kijken .. De foto's zijn super mooi! Je broertje heeft leuke sproetjes :)

 
At May 25, 2014 at 7:50 PM , Blogger Unknown said...

Haha, zo herkenbaar! Ik vind de foto's heel mooi geworden!
Als je een keer hulp nodig hebt bij Photoshop wil ik je wel een keer helpen.
Of misschien een keer shooten in t Veen? ;-)

 
At May 26, 2014 at 10:29 AM , Blogger Sara said...

En aan het einde van de vakantie schuldig voelen omdat je niets hebt uitgevoerd. Dit is trouwens niet mijn broertje maar zijn beste vriend haha, maar ik zal het compliment doorgeven!

 
At May 26, 2014 at 11:36 AM , Blogger Silvy | www.thegirlsbehindthecamera.com said...

Wauw, de foto's zijn mooi! :)

 
At May 26, 2014 at 3:13 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

Hele toffe foto's! Die achtergrond is heel mooi, matcht een beetje bij zijn mooie sproetjes! :)
Mm hopelijk vind je nog iets voor de zomervakantie, want 3 maanden is anders zooo lang!

 
At May 26, 2014 at 4:15 PM , Blogger Sara said...

Saar kom ff met me naar Damsko en ff foto's maken en een leuk huisje uitzoeken! Ik kijk ook de hele dag netflix en da's ook niet echt top haha :( Oh en wanneer ga je je broertje aan me voorstellen? Was het even vergeten.

Kussies :)

 
At May 26, 2014 at 6:44 PM , Blogger WOLF359 said...

Mooie foto's! Photoshop is echt geweldig als je er een beetje mee overweg kunt, ziet er goed uit!

 
At May 26, 2014 at 8:01 PM , Blogger Cat said...

drie maanden! Hemeltje kindje lief wat een genot. Ik heb dankzij mijn herkansingen een schamele 4,5 week. Jippie uni ha-ha. Maar terug naar de foto's, ze zien er heerlijk spontaan uit en hij is ook zeker niet vervelend om naar te kijken.

 
At May 26, 2014 at 10:01 PM , Blogger Sara said...

Jaaaa dat vind ik een heel goed idee! Heb jij al vakantie?

 
At May 26, 2014 at 10:03 PM , Blogger Unknown said...

Noooope, helaas niet, maar af en toe wel een vrij dagje, plus ik kan wel een keer op een zondag!

 
At May 26, 2014 at 10:38 PM , Blogger Unknown said...

Wat een mooie foto's zeg :)! 3 maanden vakantie… jaloers dat ik ben. Jaloers! Wat moet dat heerlijk zijn zeg. Het verschijnsel: al je tijd verdoen aan series, komt me stiekem best wel bekend in de oren, haha. Fijne vakantie! :) Liefs xo

 
At May 27, 2014 at 8:07 PM , Blogger Janna said...

Heel erg mooie foto's! Ik vind het ook wel grappig dat zijn sproeten in de muur lijken 'over te lopen'. Ben jij ook zo blij om klaar te zijn met de examens? Freedom!

Liefs, Janna

 
At May 28, 2014 at 4:50 PM , Blogger Stella said...

Hahahahahahahahaha hilarisch, echt heel erg leuk dit! Wat schrijf je leuk! (: Ik ken het 'Ik heb veel plannen maar er komt geen kont of tiet van terecht' probleem. Hallelujah voor mama die me uit best jast als het echt te gek wordt! En wat een mooie foto's, wauwie! Leuke jongen ook -niet tegen mn vriend zeggen ssst-. Liefs, Stella.

 
At June 2, 2014 at 10:02 AM , Blogger Unknown said...

Prachtige foto's, mooi scherp en muur-sproeten past inderdaad goed!

WBT vakantie: hoppa, in je eentje een interrail reis boeken en gaan met die banaan! Kan het zo aanraden, het is doodeng maar zo gaaf. Kun je in de trein lekker photoshoppen :D

Liefs Larissa

meltingsnowman.blogspot.co.uk

 
At June 14, 2014 at 8:07 PM , Blogger By-Evelien said...

Wauw wat een geweldige foto's, ze zijn echt mooi. En wat leuk dat je familieleden en vrienden van je broertje gaat fotograferen. Altijd leuk een stapje hoger op te komen. Had ik al gezegd dat de foto's mooi zijn?:) En anders zeg ik het nog een keer haha. En wat een leuke jongen trouwens! ;)

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home